29.01.2016 10:30

Zdravé, ale kalorické

Varenie – Správna výživa

 

Možno niektoré potraviny zodpovedajú absolútne dokonale zásadám racionálne zdravej výživy, no pre človeka, ktorý sa snaží zhodiť pár kilogramov po zime, môžu byť pohromou. Vzdať sa ich netreba, ale dôležité je zvážiť množstvo, ktoré skonzumujeme, prípadne voliť správnejšie druhy výrobkov. A ktorí sú to tí zdraví nepriatelia našej ideálnej postavy?

Banán patrí k zdravým potravinám, ale ako sladký druh ovocia s vysokým obsahom cukrov je aj veľmi výdatný. Výborne zasýti, dodá energiu a nezaťaží žalúdok, ale dva menšie banány, ktoré nie je problém zjesť na jedno posedenie, obsahujú rovnaké množstvo kalórií ako vyprážaná šiška s džemom. Pozor aj na sušené banánové plátky. Pretože sa po nakrájaní smažia a obaľujú v cukre, sú tiež slušným zdrojom kalórií. 

Oriešky a semiačka sú bohatým zdrojom vitamínov a minerálov a často sa odporúčajú ako vhodnejšia alternatíva namiesto sladkostí či slaných pochúťok. Pre údržbu zdravia však stačí pár plodov. Ak si doprajeme celú misku, prijmeme aj nadbytočné množstvo kalórií i tuku, na ktoré sú bohaté najmä vlašské a para orechy.

 

Cereálne lupienky sú výborným variantom raňajok rastlinného charakteru. Nezaťažia organizmus, dobre zasýtia a obsahujú mnoho užitočných živín. Je lepšie si namiešať doma zmesi z obyčajných neupravených ovsených vločiek, z pár posekaných orieškov a zo sušených hrozienok, ktoré potom po porciách zmiešame s trochou mlieka a s medom alebo s čajom a so strúhaným jablkom. No ak preferujeme zapekané lupienky, ktoré sú veľmi chutné, ale obohatené cukrom a olejom a preto vysoko kalorické, nemôžeme sa čudovať, že váha nám nejde dole.                                                                                             Müsli tyčinky sú obľúbenou maškrtou v čase desiatej alebo olovrantu. A zdravou, pretože okrem vitamínov v ovocnej zložke, obsahuje aj veľa vlákniny, ktorá je dôležitá pre kvalitné trávenie a dobrú činnosť čriev. No, ak chuťovo inklinujeme k výrobkom s rôznymi sladkými polevami alebo s kúskami čokolády, organizmus zároveň dotujeme aj zbytočnými kalóriami.

 

redakcia Doma a Rada, FOTO: www.freedigitalphotos.net

—————

Späť


Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok


Kontakt

magazín Doma a Rada


 

WEB pre celú rodinu


přesný čas
Meniny na web